![Fysiologilabbet i Chalmers makerspace Fuse.](/_next/image/?url=https%3A%2F%2Fcms.www.chalmers.se%2FMedia%2Fy3cj4tet%2F28063_max_novak_tracks_090122_02_1920x1080px.jpg%3Frxy%3D0.49795249795249796%252C0.3086725333861377%26width%3D1920%26height%3D1080%26v%3D1d92fe121047e70%26quality%3D60%26format%3Dwebp&w=3840&q=90)
Vårt samhälle är inne i en digital omställning som påverkar både privatliv och arbetsliv. Sport och idrott är bland de sektorer som har varit snabbast i omställningen. Digitaliseringen förändrar både hur vi utövar sport och hur vi konsumerar sport. Inom den här kursen utgår vi från behov i sportsektorn och nyttjar dessa för att studera digital innovation. Vi kommer gå igenom nyckelteknologier (olika sensorer, analysmetoder, maskininlärning/AI och interaktionsdesign). Vi kommer även möta användargruppers behov och i projektform jobba med metodutveckling och prototyptillverkning i Chalmers lärandemiljö Fuse.
För fullständig information, se Chalmers engelska hemsida. Använd knappen "English" för att byta språkversion och ta dig till den engelska kurssidan.