Det här behöver du göra som ny student

Två kvinnliga studenter utomhus på campus.
Studenter på avstånd campus Johanneberg
Studenter sitter och pratar utomhus campus Lindholmen.
Olgas trappa
Två studenter sitter utomhus och pratar på campus Johanneberg

Välkommen till Chalmers. Stort grattis till din plats, vi hoppas att du ska trivas hos oss.​ Här pluggar studenter från hela världen i en internationell studiemiljö. Nedan har vi sammanställt viktig information som du behöver för att komma igång med dina studier på bästa sätt.

Ny student på Chalmers

​​Informationen på den här sidan gäller alla nya studenter, oavsett om du börjar på ett grundprogram, masterprogram eller på en fristående kurs.

Välkommen till Chalmers Servicecenter i Kårhuset

Har du en fråga och är osäker på vart du ska vända dig? Välkommen att kontakta eller besöka Chalmers Servicecenter!

Tips! Anmäl dig till sommarmatte

Sommarmatte är en kurs på nätet för dig som ska studera efter gymnasiet. Vi går igenom all den matematik du behöver för en roligare hösttermin. Du kan börja med kursen redan innan du är klar med gymnasiet.

(Öppnas i ny flik)