Stöd med anledning av konflikten i Mellanöstern

Martin Nilsson Jacobi, rektor och vd för Chalmers tekniska högskola
Martin Nilsson Jacobi

2023-10-12: Det är med sorg och förfäran vi tar del av den upptrappade konflikten i Mellanöstern. Brutalt våld mot civila och den våldsspiral som följt har gjort en svår situation ännu svårare; vägen mot fredlig samexistens mellan regionens folk har blivit ännu längre.

Det är i nuläget prioriterat att säkra att medarbetare och studenter med anknytning till regionen, som befinner sig i Chalmers miljö, får tillgång till stöd från oss. Vi har därför satt samman en samordnad expertgrupp från olika delar av organisationen. Anställda hittar mer information på intranätet, studenter i behov av stöd kan vända sig till Må bra under dina studier

Martin Nilsson Jacobi, rektor och vd för Chalmers tekniska högskola

Under vinjetten ”Rektor kommenterar” delar Chalmers rektor och vd sina reflektioner kring aktualiteter som berör utbildning, forskning och nyttiggörande.