Kryptografi spelar en viktig roll för cybersäkerheten

Porträtt Elena Pagnin
Elena Pagnin, forskarassistent på Chalmers Tekniska Högskola, är en av talarna på initiativseminariet Navigating the Cybersecurity Landscape som arrangeras av Chalmers i oktober. Foto: Elena Pagnin

Cybersäkerhet är ett ständigt angeläget ämne, och det blir allt viktigare i takt med den ökande digitaliseringen av samhället. Chalmers tekniska högskola har identifierat kryptografi som en grundläggande färdighet inom området cybersäkerhet och startade The Crypto Team i höstas. Chef för detta team är Elena Pagnin, forskarassistent på Chalmers. Hon är också en av talarna på initiativseminariet Navigating the Cybersecurity Landscape som arrangeras av Chalmers styrkeområde Informations- och kommunikationsteknik (IKT) i oktober.

Intervjun med Elena Pagnin finns endast på engelska. Byt språkversion genom att klicka på "English" längst upp till höger i sidhuvudet.

Initiativseminarium om cybersäkerhet den 11 oktober

Seminariet Navigating the Cybersecurity Landscape hålls den 11 oktober på Chalmers konferenscenter i Göteborg. Läs mer och anmäl dig till seminariet här >>

Elena Pagnin
  • Forskarassistent, Computing Science, Data- och informationsteknik