Följ oss

dekorativ bild utomhus
dekorativ bild Lindholmen

Oavsett om du besöker oss som framtida student, samarbetspartner, alumn eller bara är allmänt nyfiken på Chalmers hittar du spännande och relevant innehåll i våra olika kanaler.

Vi delar allt från underhållande frågor och svar-videor om vår senaste forskning och artiklar på genomslag i samhället, till att visa vem som får årets pedagogiska pris eller vad våra studenter gör efter examen.

Har du frågor eller kommentarer om våra sociala medier kan du kontakta socialamedier@chalmers.se

Här kan du följa oss

Verapodden

I Verapodden hör du personliga samtal med aktuella forskare, studenter och alumner. Vilka är deras erfarenheter, drivkrafter och visioner? Vad blir det av kunskapen från Chalmers tekniska högskola?

Chalmers på TikTok

Här får du en närmare titt på Chalmers studentliv, berättad av våra studenter.

Chalmers på Instagram

Vad händer bakom kulisserna och vilka är personerna bakom vårt arbete? Följ oss för en inblick i vad som händer.

Chalmers på Facebook

De senaste arrangemangen aktuella för just ditt intresse! Vare sig det är senaste öppet hus för programmen, öppna föreläsningar eller olika samarbeten.

Chalmers på LinkedIn

Ta del av nätverket som är Chalmers! Från senaste genomslag till prestigefulla utmärkelser.

Kommentarer på sociala medier

I Chalmers kanaler på sociala medier delar vi innehåll som handlar om vår verksamhet. Alla ska känna sig välkomna att kommentera och delta i det offentliga samtalet. Våra kommentarsregler är till för att skapa ett respektfullt samtalsklimat och finns att hitta här nedanför.