Välbesökt exjobbskväll med M2 och IMS

Carolyn Oddy och Pauline Leonard från GKN

Den 12 oktober gick Chalmers exjobbskväll med inriktning mot Mobility engineering av stapeln. I studiehallen träffades ett 20 tal representanter från industrin och närmare 300 förväntansfulla studenter.

Bild på utsällarens bås
Emil Gustafsson från T-eneneering

Emil Gustafsson från T-engineering, gör sitt första besök som utställare på Chalmers exjobbskväll och kommer hit som ett blankt papper. Han menar att det är viktigt att man formulerar ett projekt som känns intressant och relevant för studenterna och som har något att lära utanför skolböckerna. Vad gäller framtiden för mobility engeenering tror han på ett skifte mot förbränningsmotorer till mer gröna alternativ.

Bild på utsällare från FS Dynamics.
Stefan Bröyn, Daniel Wikerby och Emma Sundell från FS Dynamics.

Från FS Dynamics träffar vi Stefan Bröyn, Daniel Wikerby och Emma Sundell. De hoppas kunna visa upp sig som företag och knyta en första kontakt till studenterna. De tycker det är viktigt att kunna erbjuda ett exjobbsarbete med ett nyhetsvärde.

Mingelbild på studenter och företagare
Mingelbild

I vimlet möter vi även Dag Bergsjö, masterprogramansvarig för mobility programmet.

– Intresset för mobility visar sig i alla företag som valt att medverka, säger han. Dessa kvällar syftar till att studenter och företag ska få möjlighet att hitta varandra.

Bild på student
Axel Eriksson, Chalmersstudent

Axel Eriksson, Chalmersstudent, hoppas på att skaffa kopplingar till företag, gärna större företag som har egen utveckling av elektriska drivningar vilket han gärna vill fördjupa sig inom.

Representanter från industrin:

GKNY