Jobba som digital ambassadör för vår TikTok-kanal

Chalmersportalen kvällstid.

Vill du dela med dig av ditt studentliv på Chalmers? Just nu letar vi efter en ny digital ambassadör för vår TikTok-kanal.

Vi tror att den mest genuina bilden av Chalmers utbildningar och studentliv kan visas upp av er studenter, därför letar vi nu efter en ambassadör som kan dela med sig av personliga historier, intryck och tankar kring hur det är att vara student på Chalmers – i ett klassiskt TikTok-format. Din roll blir att inspirera, informera och engagera våra framtida chalmerister genom att visa olika delar av ditt studentliv.

Det kan vara allt från att visa vad du gör på campus, i labbet eller var den bästa micron för matlådan finns, eller den bästa platsen på sittningen. Kanske utbyter ni erfarenheter om att plugga matte med en student från ett annat program – eller undersöker vem som har bäst koll på Göteborgskaffet? Det vi söker är helt enkelt, ett flöde av studentrelaterade ämnen ur olika perspektiv.

Arbetsuppgifter

Du kommer att skapa, anpassa och redigera innehåll för kanalen i de olika format som erbjuds. Rollen kräver att du redan är väl insatt i appen och dess funktioner – exempelvis att du har koll på vilka ljud och filter som trendar för stunden och hur man redigerar reels. Rollen kräver också att du ska hålla flödet uppdaterat med ca 2–4 videos per vecka, i olika format. Kanske är det en kort ljudtrend ena dagen som följs upp av en längre campustur andra dagen.

Du ska också kunna svara på frågor och kommentarer som lämnas på publicerade klipp, men även interagera med andra relevanta konton. Du jobbar utifrån syftet att öka kanalens engagemang, med målet att bidra till ett ökat intresse för Chalmers.

Vem söker vi?

Vi letar efter dig som gillar att berätta historier. Du ska kreativt kunna fånga, engagera och interagera med följarna på kanalen. Vi ser gärna att:

• Du är första-, andra- eller tredjeårsstudent på något av Chalmers grundutbildningsprogram.
  • Du har möjlighet att vara en digital ambassadör fram till terminens slut.
  • Du är detaljorienterad och ser till det du publicerar är korrekt och innehåller rätt fakta.
  • Du är kreativ och engagerad i visa ditt studentliv på Chalmers ur olika perspektiv.
  • Du är bekväm med att skriva på både svenska och engelska.
  • Du tycker om att synas och höras framför kameran.
  • Du är motiverad och tar initiativ till att skapa innehåll som engagerar. Du är också bra på att samarbeta med andra.
  • Du kan visa att du är van TikTok-användare i form av både redigering och användande av appen.

Vad erbjuder vi?

Vi vill att våra ambassadörer känner sig fria att skapa det innehåll som de själva hade velat se som en nyfiken framtida sökande till Chalmers. Innehållet du skapar ska vara autentiskt och skildra ditt studentliv och ska därför inte vara eller ses som säljande.

I avstämning med Chalmers kommunikationsavdelning vidareutvecklar vi riktningen för kanalen. Då detta är en kanal på uppdrag av Chalmers verksamhet ska kanalen följa Chalmers riktlinjer.

Du kommer tillhöra ett befintligt team som består av två studentambassadörer från olika program, samt representanter från Chalmers kommunikationsavdelning, som du kan bolla med och som blir ditt stöd under arbetets gång.

Hur ansöker jag?

Du gör din ansökan via formuläret nedan. Ansök senast den 24 januari
Ansökan till digital ambassadör för Chalmers TikTok-kanal

Arbetsprov

För att få en känsla kring din stil och ditt arbete i TikTok behöver du skicka in en egengjord TikTok-video där du visar en del av ditt studentliv på Chalmers. Se vår kanal för exempel.
Du skickar din video till socialamedier@chalmers.se.
Bifoga även gärna ditt användarnamn på TikTok om du har ett eget konto i kanalen.

(Ansökningar utan kompletterande arbetsprov kommer inte tas vidare)

Befattning: Digital ambassadör
Omfattning: 4-5 timmar per vecka
Lön: Ersättning utgår månadsvis