Jobba på Vetenskapsfestivalen i april

Publikbild från Vetenskapsfestivalen 2022.

​Den 17-28 april 2023 är det dags för Vetenskapsfestivalen igen! Nu söker de studenter som vill jobba som värd/handledare i deras experimentverkstad.
Är detta något för dig?​

På Vetenskapsfestivalen, där Chalmers är en samarbetspartner, möter allmänhet och skola forskarvärlden i olika miljöer och former, som exempelvis workshops, experiment, föreläsningar och utställningar.

V​arje år rekryterar Vetenskapsfestivalen engagerade personer till jobb som föreläsnings- och, arenavärdar samt handledare till deras experimentverkstad under denna period.

De söker dig som tycker om att möta människor i alla åldrar, är pedagogiskt lagd och har ett gott humör. För vissa av handledningsjobben kan det krävas kompetens inom specifika ämnesområden som kemi, arkitektur med flera.

Jobbet är en timanställning med lön efter rådande kollektivavtal​.
Ansök senast den 7 mars.

Läs mer och ansök här