[Översättning saknas: page.coursepage.adopteddate] 2023-02-02 [Översättning saknas: page.coursepage.adoptedby].
[Översättning saknas: page.coursepage.overview]
- [Översättning saknas: page.coursepage.namealt]Game development project
- [Översättning saknas: page.coursepage.coursecode]DAT375
- [Översättning saknas: page.coursepage.credit]7,5 Högskolepoäng
- [Översättning saknas: page.coursepage.owner]MPIDE
- [Översättning saknas: page.coursepage.edulevel]Avancerad nivå
- [Översättning saknas: page.coursepage.mainsubjects]Informationsteknik
- [Översättning saknas: page.coursepage.dept]DATA- OCH INFORMATIONSTEKNIK
- [Översättning saknas: page.coursepage.grading]TH - Mycket väl godkänd (5), Väl godkänd (4), Godkänd (3), Underkänd
[Översättning saknas: page.coursepage.courseround] 1
- [Översättning saknas: page.coursepage.teachlang] [Översättning saknas: general.acronyms.en]
- [Översättning saknas: page.coursepage.applcode] 23120
- [Översättning saknas: page.coursepage.maxamount]30 ([Översättning saknas: page.coursepage.reservedforexchange])
- [Översättning saknas: page.coursepage.erasmus]Ja
[Översättning saknas: page.coursepage.modules]
[Översättning saknas: page.coursepage.module] | [Översättning saknas: general.utb.periods.LP1] | [Översättning saknas: general.utb.periods.LP2] | [Översättning saknas: general.utb.periods.LP3] | [Översättning saknas: general.utb.periods.LP4] | [Översättning saknas: general.utb.periods.LP5] | [Översättning saknas: general.utb.periods.OTH] | [Översättning saknas: page.coursepage.examdates] |
---|---|---|---|---|---|---|---|
0118 Projekt 7,5 hp [Översättning saknas: page.coursepage.grading]: TH | 7,5 hp | 0 hp | 0 hp | 0 hp | 0 hp | 0 hp |
[Översättning saknas: page.coursepage.inprogrammes]
- MPIDE - INTERAKTIONSDESIGN, MASTERPROGRAM, [Översättning saknas: page.coursepage.grade] 1 (obligatoriskt valbar)
- MPIDE - INTERAKTIONSDESIGN, MASTERPROGRAM, [Översättning saknas: page.coursepage.grade] 2 (valbar)
[Översättning saknas: page.coursepage.examinator]
- Michael Heron
- Universitetslektor, Interaktionsdesign och Software Engineering, Data- och informationsteknik
[Översättning saknas: page.coursepage.genentryreq]
Grundläggande behörighet för avancerad nivåSökande med en programregistrering på ett program där kursen ingår i programplanen undantas från ovan krav.
[Översättning saknas: page.coursepage.specentryreq]
Engelska 6Sökande med en programregistrering på ett program där kursen ingår i programplanen undantas från ovan krav.
[Översättning saknas: page.coursepage.prerequisites]
För att vara behörig till denna kurs måste studenterna ha genomgått en eller flera av följande kurser eller motsvarande:Introduction to Game Research, or
Gameplay Design, or
Game Engine Architecture, or
Prototyping in Interaction Design, or
Interaction design methodology, or
Graphical Interfaces
[Översättning saknas: page.coursepage.purpose]
Kursen syftar till att ge en fördjupad föreståelse för de centrala utmaningarna i spelutveckling genom praktisk träning och reflektion i ett spelprojekt.[Översättning saknas: page.coursepage.goal]
- räkna upp "best practice"-metodiker för utveckling av datorspel och spelmotorer
- återge etablerade begrepp och termer för att beskriva spel, spelmotorer, och spelutvecklingsprojekt
- genomföra användartester i praktiska projekt
- tillämpa design- och utvecklingsmetoder systematiskt för att skapa och kritisk jämföra olika möjligheter i spelutvecklingsprojekt
- identifiera behov och krav från specifika tilltänkta användargrupper och intressenter
- motivera designval i en spelutvecklingsprocess
- genomföra en informerad analys av vilka etiska och sociala effekter teknisk lösningar kan skapa i en spelutvecklingsprocess
[Översättning saknas: page.coursepage.content]
Spelutvecklingsprojektet ger eleverna möjlighet att utveckla ett spel efter eget val och design. Varje gång kursen ges, kommer ett tema att tillhandahållas och studenterna kommer att arbeta tillsammans i grupper för att implementera ett spel som passar in i temat. Denna kurs är i första hand tänkt som en möjlighet för studenter att finslipa spelutvecklingskompetenser - viss undervisning ges, men kursen är i första hand projekt- och handledningsbaserad.[Översättning saknas: page.coursepage.organization]
Kursen syftar i första hand till att ge studenterna möjlighet att bygga ett portföljelement genom fokuserad utveckling av en spelrelaterad produkt. Eleverna kommer att arbeta i grupper, med handledning, för att konceptualisera, utveckla och implementera ett spel kring ett visst tema.[Översättning saknas: page.coursepage.examination]
Kursen bedöms ur tre aspekter - en teknisk artefakt, en presentation och en skriftlig rapport. Det totala betyget är ett vägt medelvärde av dessa enheter.[Översättning saknas: page.coursepage.footnoteexamination]