Översikt
- Datum:Startar 31 maj 2024, 09:30Slutar 31 maj 2024, 15:20
- Plats:Pascal, Hörsalsvägen 1
- Språk:Svenska
9:30 Lei Yu Jiang: En jämförande studie mellan svenska och kinesiska matematikläroböcker
9:40 Albin Ekblad: Lärarstudenters uppfattningar om programmeringsundervisning och dess relevans för matematiklärande
9:50 Tobias Lindqvist: Vill Lärare programmera mera?
10:00 Wilma Ohlsson: Funktionen i läroboken
10:10 Axel Selvén: Hur funkade funktioner förut, då?
Rast
10:40 Linda Nhan: Likhetstecknet = ”Det här kommer sen”
10:50 John Strömqvist: Alltid med, sällan i fokus
11:00 Sekia Abdi Ali: Andraspråkselever och utmaningar i undervisningen
11:10 Emma Gröndahl: Att minnas bråk
11:20 Ines Beldi: Bokstavssymboler
11:30 Hugo Stålhammar: Matematikhistoria i undervisningen på gymnasiet
11:40-13:10 Lunch
13:10 Tilda Lindqvist: Nivågruppering
13:20 Simon Jagner: Mer muntlig matematik
13:30 Shanaz Nabi Pour: Blockmodellen– en växande undervisningsmodell
13:40 My Rosenqvist: Funktioner och förnyelse: GeoGebra som verktyg i matematikundervisningen
13:50 Oskar Månsson: Linjära ekvationer – var ska man börja?
14:00 Anna Kuutti: Datorspel positivt eller negativt
Rast
14:30 Johanna Verme: ”Får jag sitta hos Malin?”
14:40 Alfred Hellgren: Den varierande läraren
14:50 Louise Sjöberg: En läromedelsanalys om problemlösningsuppgifter ur ett kreativt resonemang och ur ett imitativt resonemang
15:00 Cathrine Hennerfors: Varför svaret blir fel
15:10 Erwin Mollov: Likhetstecknet i olika kontexter
15:20 Slut