Byta till Chalmers – anmäl dig till senare del av program

Studenter i grupp som sitter på en bänk.

Du som studerat minst ett år på högskola eller universitet och vill byta program har möjlighet att anmäla dig till det som kallas för ”senare del av program”. Detta gäller enbart Chalmers program på grundnivå, inte tekniskt basår eller masterprogram.

Du kan anmäla dig via antagning.se både inför både höst- och vårterminen. Enbart de program som har lediga platser i årskurs två eller tre publiceras på antagning.se. Om du blir antagen kommer du göra en studieplanering och därefter påbörja årskurs två eller tre. Vi kan inte garantera heltidsstudier. Den slutgiltiga prövningen av vilka kurser som du kan tillgodoräkna dig från din tidigare utbildning görs när du påbörjat programmet. Därför kan vi inte ge något förhandsbesked om hur lång din kvarvarande utbildningstid vid Chalmers kommer att bli.

Antagning.se

På antagning.se skapar du ett konto för anmälan, ser ditt antagningsbesked och kan läsa mer om datum, behörighet, urval och annat som rör din anmälan till studier på universitetet.

(Öppnas i ny flik)