Upphandling

För att kunna bli (ram)avtalsleverantör till Chalmers måste du vara med och lämna anbud. Det gäller då att hålla utkik efter vilka upphandlingar som är aktuella. 
Aktuella upphandlingar 
 

Elektronisk anbudsgivning

Upphandlingarna hanteras i Visma TendSign. Anbudsgivare som vill delta i en upphandling ska lämna in elektroniskt anbud via systemet TendSign. För tillgång till systemet krävs en inloggning. Användarnamn och lösenord fås via en registrering på www.tendsign.com. Det är kostnadsfritt för leverantörer att använda systemet och att lämna anbud. Efter genomförd registrering ges omedelbar tillgång till systemet.

Läs mer om hur det fungerar att lämna anbud i det webbaserade verktyget på Visma TendSigns hemsida.
Visma TendSign

Anbudet

Tänk på att starta anbudsskrivningen i tid. Observera att det finns en sista dag för att ställa frågor. Tekniska frågor om systemet ställs till Visma TendSign support per e-post: tendsignsupport@visma.com 
Manual, instruktionsfilm och vanliga frågor och svar finns på www.tendsign.com/support​

Rättelser

Förfrågningsunderlagen kan rättas eller kompletteras under anbudstiden. Sådana kompletteringar sänds alltid ut till den e-postadress som angavs när underlaget beställdes. Därför ber vi dig att alltid hämta ut handlingarna från Opic eller TendsignVissa aspekter är lika i alla upphandlingar; kvalificeringskrav måste uppfyllas, anbud måste lämnas in i tid, frågor ska ställas i rätt forum och anbud ska lämnas elektroniskt (ej via e-post). Utöver det ställs det specifika krav för varje upphandling. För mer allmän information om offentlig upphandling och vägledning inom området, se Upphandlingsmyndigheten​

​​

Publicerad: ti 30 okt 2018. Ändrad: on 14 nov 2018