Kundtjänst och ansökan

Ansök om kortet

Ansök om Chalmers MasterCard med e-legitimation, använd länkarna nedan.

Du får hem ditt kort och kod på posten inom en vecka. Ring Handelsbanken Finans och aktivera kortet innan du kan använda det för första gången.

Är du student, ansök här>>

Är du Chalmers alumn, ansök här>>

 

Om du inte har möjlighet att ansöka med e-legitimation går det bra att skicka en ifyllld ansökan i ett ofrankerat kuvert till:

Handelsbanken Finans
Frisvar
Säljfinas
110 00 Stockholm

Ladda ner ansökan

Chalmers_Mastercard_ansokan_NY.pdf 386.67 kB

Handelsbankens mobiltjänst

Genom Handelsbankens mobiltjänst har du möjlighet att hålla koll på dina transaktioner du gör med ditt Chalmers Master Card. Har du en smartphone kan du lätt ladda ner appen från App Store eller Google Play, sök på Handelsbanken Finans.

I handelsbankens mobiltjänst får du:
• Saldo och transaktioner på dina konton
• Information om kort och kortinnehavare
• Månadens kontoavi med tillhörande transaktioner och köp
• Möjlighet att skriva ut avin eller skicka den som e-post
  

Handelsbankens internetkundtjänst

Följ länken till Handelsbanken Finans Internetkundtjänst https://www.netpay.saljfinans.com. Via länken kan du bland annat följa dina transaktioner.

Spärra ditt kort

Förlorar du kortet måste du omedelbart spärrra ditt kort på 020-411212

Är du utomlands ringer du +46 8-4112122

 

Personlig service

För personlig service kan du ringa Handelsbanken Finans kundtjänst på 08-701 46 67.

Öppettiderna är:
Vardagar 8-20
Lördagar 10-18
Söndagar 10-18
Du kan även skicka e-post till kundtjänst på hem.sfinans@handelsbanken.se.

Handelsbankens kontor

Här kan du nå Handelsbankens samtliga kontor i Sverige. Från kontorets hemsida kan du få information om banktjänster, skicka e-post och uträtta bankärenden, http://www.handelsbanken.se.