Kandidatprojekt 2017

Nedan listas de kandidatprojekt som erbjuds vid institutionerna Data- och informationsteknik och Tillämpad informationsteknologi.


Algoritmer och maskininlärning

DATX02-17-25 Identifiera sarkasm i text

DATX02-17-27 Din personliga matcoach (i fickan).

DATX02-17-28 Emergence in Multi-Agent Systems

DATX02-17-29 Automatiska mentions och highlights

Datahantering

DATX02-17-10 Generation and Processing of Lidar Data for Autonomous Vehicles

DATX02-17-15 Amyloid-beta analysis and modelling

CIUX03-17-04 Volumetric Renderer of Biological Structures

CIUX03-17-13 MedImager – sökning och organisering av kliniska bilder

Datorgrafik

DATX02-17-12 Ray Marching

CIUX03-17-03 Interaktiv och tillgänglig statistik. Via visualisering med spelteknik och webbinterface.

CIUX03-17-04 Volumetric Renderer of Biological Structures

CIUX03-17-05 Interactive Molecular Physics Engine

CIUX03-17-06 Cyclic Procedural Content Generation of Open Game Worlds

CIUX03-17-10 A Video Game using Procedural Animation

CIUX03-17-15 Procedurell generering av värld i 3D

CIUX03-17-18 Virtual OS

Funktionell programmering

DATX02-17-07 Matematikens domänspecifika språk

DATX02-17-19 Secure Cloud Storage Using Haste.app

DATX02-17-22 Haste Clicker

DATX02-17-26 Automated Assessment of Programming Exercises

Företag

DATX02-17-03 Automation of articulated commercial heavy vehicles

DATX02-17-06 Gästflöden på nattklubbar

DATX02-17-30 Förbättrad scanning av kvitton med mobilkameran i mörka förhållanden

CIUX03-17-02 Touchtech

CIUX03-17-17 Mobilapplikation för månadssparande i aktier

CIUX03-17-19 Just Arrived

Hårdvarunära

DATX02-17-01 Open-source-koddosa

DATX02-17-02 Audio-spektrumdisplay

DATX02-17-04 Stochastic Computing

DATX02-17-05 Elmotordriven longboard

DATX02-17-06 Gästflöden på nattklubbar

DATX02-17-08 Spektrumskattning på Adapteva-processor

DATX02-17-12 Ray Marching

Matematik

DATX02-17-07 Matematikens domänspecifika språk

DATX02-17-14 Proof checker for linear-time temporal logic proofs about small concurrent programs

DATX02-17-18 Beviseditor för predikatlogik.

DATX02-17-20 Matematiskt tänkande för gymnasiet.

Mobilappar och webb

DATX02-17-13 Att lära sig svenska. Mobil stödplattform riktad mot nyanlända i Sverige.

DATX02-17-22 Haste Clicker

DATX02-17-30 Förbättrad scanning av kvitton med mobilkameran i mörka förhållanden

CIUX03-17-01 Applikation för skapande och delande av 360°-bilder

CIUX03-17-17 Mobilapplikation för månadssparande i aktier

CIUX03-17-19 Just Arrived

Nätverk och system

DATX02-17-03 Automation of articulated commercial heavy vehicles

DATX02-17-05 Elmotordriven longboard

DATX02-17-06 Gästflöden på nattklubbar

DATX02-17-10 Generation and Processing of Lidar Data for Autonomous Vehicles

DATX02-17-19 Secure Cloud Storage Using Haste.app

CIUX03-17-16 Remote Classroom

Pedagogik

DATX02-17-07 Matematikens domänspecifika språk

DATX02-17-20 Matematiskt tänkande för gymnasiet.

CIUX03-17-11 Four-in-One

CIUX03-17-16 Remote Classroom

Programspråk

DATX02-17-07 Matematikens domänspecifika språk

DATX02-17-09 Program understanding through integrating source code and UML diagrams

DATX02-17-11 Mining Software Models in Open Source Projects

DATX02-17-16 System Migration to Facilitate Domain-Specific Language Composition

DATX02-17-24 Visualisering av en kompilators interna transformationer.

DATX02-17-26 Automated Assessment of Programming Exercises

Samhälle

DATX02-17-13 Att lära sig svenska. Mobil stödplattform riktad mot nyanlända i Sverige.

DATX02-17-27 Din personliga matcoach (i fickan).

CIUX03-17-16 Remote Classroom

CIUX03-17-19 Just Arrived

Software Engineering

DATX02-17-09 Program understanding through integrating source code and UML diagrams

DATX02-17-11 Mining Software Models in Open Source Projects

DATX02-17-16 System Migration to Facilitate Domain-Specific Language Composition

DATX02-17-17 Alignment of Traceability Tools with Safety Standards in the Automotive Industry

DATX02-17-21 Evidence-based Development through Data-driven Experimentation

DATX02-17-23 Using traceability links for impact analysis

CIUX03-17-09 Computer Design Tools for Gameplay Ideation

Spel

CIUX03-17-05 Interactive Molecular Physics Engine

CIUX03-17-06 Cyclic Procedural Content Generation of Open Game Worlds

CIUX03-17-07 Exploring the Design Space of Physics-Based Gameplay

CIUX03-17-08 VR-based tabletop gaming

CIUX03-17-09 Computer Design Tools for Gameplay Ideation

CIUX03-17-10 A Video Game using Procedural Animation

CIUX03-17-11 Four-in-One

CIUX03-17-15 Procedurell generering av värld i 3D

Teoretisk Datavetenskap

DATX02-17-14 Proof checker for linear-time temporal logic proofs about small concurrent programs

DATX02-17-18 Beviseditor för predikatlogik.

User Experience

CIUX03-17-01 Applikation för skapande och delande av 360°-bilder

CIUX03-17-02 Touchtech

CIUX03-17-03 Interaktiv och tillgänglig statistik. Via visualisering med spelteknik och webbinterface.

CIUX03-17-08 VR-based tabletop gaming

CIUX03-17-11 Four-in-One

CIUX03-17-12 #museumgroupie

CIUX03-17-13 MedImager – sökning och organisering av kliniska bilder

CIUX03-17-14 Intuitiv administrering av TellMe

CIUX03-17-16 Remote Classroom

CIUX03-17-17 Mobilapplikation för månadssparande i aktier

CIUX03-17-19 Just Arrived

Virtual Reality

CIUX03-17-03 Interaktiv och tillgänglig statistik. Via visualisering med spelteknik och webbinterface.

CIUX03-17-08 VR-based tabletop gaming

CIUX03-17-18 Virtual OS

Visualisering

DATX02-17-10 Generation and Processing of Lidar Data for Autonomous Vehicles

DATX02-17-24 Visualisering av en kompilators interna transformationer.

CIUX03-17-03 Interaktiv och tillgänglig statistik. Via visualisering med spelteknik och webbinterface.

CIUX03-17-04 Volumetric Renderer of Biological Structures

Publicerad: on 15 okt 2014. Ändrad: to 17 nov 2016